Adopteren

De ideale situatie voor onze opvangpaarden is dat ze na verblijf voor korte of langere tijd in de opvang, doorstromen naar een 5-sterrenhuisje. Verkopen doen wij de paarden echter niet omdat we willen voorkomen dat een paard als de nieuwe eigenaar er niet meer voor kan of wil zorgen, in het handelscircuit terecht komt. Met name voor paarden die bijvoorbeeld een blijvende blessure hebben, is dit zeer belangrijk. Anders is er het risico dat het paard uiteindelijk toch weer bereden gaat worden door een nieuwe eigenaar, met veel dierenleed tot gevolg.

Daarom herplaatsen wij de paarden met een adoptiecontract, waar een terugbrengclausule in staat opgenomen. Deze clausule houdt in,  dat wanneer de nieuwe eigenaar niet langer de mogelijkheid heeft om voor het paard te zorgen, het paard weer terugkomt in de opvang. Hoe gaat dit in zijn werk?

• U geeft via e-mail aan interesse te hebben in het aangeboden paard
  • U komt één of enkele keren bij het paard kijken, kunt deze proef rijden in het geval het een rijpaard betreft en we stellen u enkele vragen zodat wij weten waar het paard terechtkomt
  • Als we van beide kanten de match tussen u en het paard zien zitten, tekent u het adoptiecontract, indien gewenst kunt u voorafgaand hieraan een medische keuring door een dierenarts naar uw keuze laten uitvoeren
  • U betaalt een vergoeding dat (een deel van) de verzorgingskosten van het paard in de opvang vergoed
  • Hierna is het uw paard. U ontvangt de papieren van het paard en u kunt deze mee naar huis nemen
  • Mocht u in de toekomst zelf niet meer voor het paard kunnen of willen zorgen, dan neemt u contact met ons opnemen en nemen wij het paard terug

Wanneer er paarden ter adoptie staan, zullen wij dit vermelden via social media. Volg ons daar dus vooral!